Totaal aantal pageviews

maandag 16 april 2012

Mijn flow momenten

Wat is flow nu eigenlijk? Thom Langerak geeft een korte uitleg.


Zo'n flow moment heb ik zelf ook een aantal keer meegemaakt. Zo zijn die onder te verdelen in drie groepen. Sportief, prive en werk/studie.  Ik zal proberen van elke groep zo'n moment te beschrijven.

Sportief gezien heb ik een flow moment gekozen waarbij ik uiteindelijk vier en half uur in flow ben geweest. Namelijk tijdens het lopen van de New York marathon in 2008. Ik heb de marathon gelopen en heb het ervaren in een roes. Waardoor ik de dag daar op wel wat spierpijn had.... Tijdens het lopen van de marathon ben ik vooral bezig geweest met het opnemen van de omgeving de aanmoedigingen en gewoon het ervaren van het lopen.

Op prive gebied heb ik een hele mooie ervaring gehad op de dag dat ik ging trouwen. Die dag ging als alleen maar leuk en mooi voorbij. De tijd was niet belangrijk die dag, maar gewoon het plezier maken met elkaar.


Tijdens mijn studie heb ik laatst nog zo'n flow moment ervaren. Ik heb namelijk mijn paper geschreven.

Zo kan je dus op verschillende manieren in flow geraken. Voor mij waren dit ook momenten die ik graag goed wil onthouden, omdat ik me op die momenten prettig voelde.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten